Brouwerij Boon
3730 ratings
Brouwerij Boon
Halle, Belgium

Since 1975, Boon Brewery has been owned and run by Frank Boon, one of the pioneers of the authentic lambic and gueuze revival. But the first signs of the brewery date back to 1680, as a farm-brewery and distillery in the village of Lembeek. In 1860 Louis Paul bought the brewery to brew only lambic and faro. From 1875, he began bottling gueuze lambic. In 1898, Pierre Troch bought the brewery. But after the economic crisis of 1927, it came into the hands of Joseph De Vits. His son, Rene is renowned for the production of soft and fine gueuze lambic. As Rene De Vits had no children, he sold the brewery to Frank Boon.

Is this your brewery?
Register your brewery for FREE and be in control how you are presented in Pint Please!
Register your brewery

Reviews

Post author: Jarno K
Jarno K
@ Alko Verkkokauppa
7 days ago
3.6
Juhannuspäivän grillauskaverina belgi-kirsikkaolut. Väri on viinimarjamehumaisen punainen ja kirkas. Vaahtokukka on maltillinen, n. sentin korkuinen. Tuoksu on käynyttä kirsikkaa, tunkkaista vinttiä. Suutuntuma on muikean hapan ja hapokas. Maultaan olut on hyvin hapan, kirsikkainen ja hiivainen. Jälkimaku muikistaa suupieliä pitkään happamuudellaan. Kiva, perinteisen oloinen kirsikkaolut

Post author: LANU
LANU
9 days ago
0.2
Punaruskea olut johon jää päälle tiskiainemainen kuohkea vaahto. Tuoksussa hedelmäviinisyyttä, hentoa marjaisuutta, yrttejä ja ripaus tammisuutta. No nyt on aika erikoinen maku tälle vauvasuulle 😬😵‍💫 Voisin kuvitella, että baarien tiskeillä olevalle kumimatolle, kun illan aikana läikkyy juomia ja jos se kaadetaan loppu illasta lasiin ni se maistuisi juuri tältä. Unicumia, jekkubatteria, suuvettä, hapanta marjamehua ja villihiivaa. Sori nyt ei pysty 😓

Post author: Stotterend atje (aaf)
Stotterend atje (aaf)
14 days ago
2.0
Smaakt naar kots

Post author: Kona
Kona
17 days ago
3.9
Ei niin hyvä kuin oud beerselin geuze mitä juuri maistoin, mutta ei huono.

Post author: Jukka J
Jukka J
@ Alko Verkkokauppa
19 days ago
3.8
Harvoin tykkään belgeistä, mutta hyvä belge on kyllä hyvä. Paljon karamellisoitua sokeria ja kaurakeksiä, mutta vähän jouluisuutta, kenties luumua. Makua syventää vielä pieni kirpeä puolukka, onneksi hyvin pienesti. Vahva maku, mutta ei viinainen. Myös paksua ja täyttävää. Makeutta on, mutta ei mene överiksi.