Silent Enigma 5.8%, Metalhead Brewery OOD, Bulgaria
4 ratings
Silent Enigma
5.8% New England IPA / Hazy IPA

Reviews

Post author: Tabumiitti
Tabumiitti
@ Tuju Taproom
1 day ago
4.5
Iski makuhermoon täysillä. Huippu.

Post author: zepicin
zepicin
@ Tuju Taproom
3 days ago
Silent Enigma, Bulgaria
3.0
Hedelmäinen, hieman tunkkainen. Makumaailmasta löytyy paljonkin tunnistettavia hedelmiä, mutta kaikki jäävät jonkin oudon, itselle epämiellyttävän maun alle. Sama jatkuu jälkimaussakin. Parasta ennen 26.2.2027

Post author: Simpuli
Simpuli
@ K-Citymarket Willa Hyvinkää
9 days ago
Silent Enigma, Bulgaria
3.4

Post author: Kolibri91
Kolibri91
9 days ago
Silent Enigma, Bulgaria
3.6
Itse en ole aiemmin tähän panimoon törmännyt, bulgarialaista neipaa, tölkki lähti erottuvan etiketin vuoksi matkaan. Ulkonäkö, oluessa runsas hallittu vaahto joka jättää paksua huntua lasin reunoihin ja ohutta keskelle, olut on samea ja väritys on omaan silmään kepeän oranssihtava mutta sitä totuttua pastellin kellertävyyttä tässä ei ole. Oluen joukossa ajelehtii runsaasti valkoisia hippuja. Aromi, kirpsakka, sitruksinen, ehkä pientä mausteisuutta tai kukkaisuutta, tuoksun pohjalla on jotain lempeää ja vaniljaa muistuttavaa, tuoksu on makeaan viittaava ja se tuntuu aukeavan voimakkaammaksi kokoajan, aluksi tuoksussa ei havainnut kuin sitruksen ja kirpeyden, esiin tulee myös mandariinia ja porkkanaa. Maku, on kyllä erimakuinen neipa mihin itse olen tottunut. Tätä on vaikea kuvailla, maussa on jotenki kiero ja pitkään kehittyvä runko ja jälkimaku. Pystyn havaitsemaan tuoreet humalat, kirpeyttä, runsaan hieman pistelevän hiilihapotuksen, alussa käy nopeasti kitkerä greippi maussa joka jättää melko hennon katkeron taustalle jylläämään, mielestäni maussa on jotain kukkaisuutta ja yrttisyyttä. Tämä on ihan mielenkiintoinen neipa, tämä ei ole ylimakea vaan melko raikas ja kirpsakka, maku on hieman raaka ja raapiva mutta kuitenkin neipaa muistuttava, runkoa löytyy ja mielestäni maku on melko miellyttävä. Kyllä tätä mielellään juo hinta vaan oli melko suolainen, liikutaan siellä whiplash-verdant hinnoittelussa tämän osalta.

Post author: Ponttooni
Ponttooni
@ K-Citymarket Rusko Oulu
13 days ago
3.7

Post author: Kinnune
Kinnune
@ K-Citymarket Haapaniemi, Kuopio
22 days ago
Silent Enigma, Bulgaria
3.2
Kuivahko, mutta aika hedelmäinen kokonaisuus, jossa kivihedelmiä ja rypäleitä. Loppu on kevyen greippinen pienesti pistävällä katkerolla. Ei ihan omaan makuun, mutta kyllä tätä tämän yhen juo aika kivasti. - - - Dryish but quite fruity NEIPA with stone fruits and grapes. Ends with light grapefruits and lightly stingy bitters. Not quite for me, but one pint goes down quite nicely.