
We love celebrating with big beers but we also love being able to sit and enjoy a few pints with our mates without worrying about our heads (too much at least) so we’ve replicated our birthday QIPA but in a lower, softer format.
Using the same hop grist as our 11th Birthday QIPA this DDH Pale brings you our characteristic (actually double, and not just twice hopped) fuller hop profile to a more sessionable beer using the Clean Fusion ™ process developed by Nick at One Drop Brewing Co. We believe a sessionable beer should be clean, juicy and soft and this 5% DDH Pale delivers on it. White peach tea from the Idaho 7 blends with fresh green grape, ripe melon rind and a slight floral yet peppery aftertaste from the Motueka. A delightfully clean and refreshing sessionable pale.
IBU:20
Reviews
Betoni
18 days ago
4.1
Valtteri M
@ Alko Sokos Tampere1 month ago
2.9
Smurffi41
1 month ago
3.5

HooDee
@ Alko K-Citymarket Tiiriö1 month ago

3.0
Kuohui ihan törkeesti, sai odottaa pitkään että laskeutui ja pääsi maistamaan. Maku oli tympeä ja tuoksuinen, jotenkin ei toimi tää maku yhdistelmä mun suussa.
Antza
@ Alko Jumbo1 month ago

2.0
Ensin lasiin päätyi pelkkää vaahtoa. Hitaalla liruttamisella pääsi oheiseen lopputulemaan.
Hailakka, oranssinkeltainen olut. Valkoista vaahtoa nousee aivan järjettömästi.
Suutuntuma pielessä, suussa vain kihisee ja kohisee. Maussa trooppista hedelmää mutta mukana karvasta ja tunkkaista sivumakua. Suutuntuma pilaa vähäisenkin makunautinnon.

HKIred
@ Alko Sello2 months ago
2.8
vaahto vei pisteet

Jampe
2 months ago
3.7

KymppiMiikka
2 months ago

3.6
Reilulla vaahdolla varustettu. Oljen keltainen pale. Humaloitu oikeinkin hyvällä kädellä 👌 Hyvinkin aromaattinen olut

Willy
@ Alko Eteläväylä Pori2 months ago

3.5
Aivan järkyttävän suuri vaahto. Maku onneksi ihan ok.

Kalmar
@ Alko Länsi-Pori2 months ago

3.8
Hyvää synttäriä mulle! Aika hieno synttäri olut🥂 mahtava hedelmäisyys ja muutenkin kova kauppavahvuudesta huolimatta🍺👍😎