Buttenheimer Kellerbier 4.9%, St. Georgen Bräu, Germany
220 ratings
3.4
Buttenheimer Kellerbier
4.9% Zwickel / Keller / Landbier
Nach uraltem Rezept brauen wir mit feinstem Aromahopfen unser Original St. GeorgenBräu Kellerbier traditionell ein. Naturtrüb, unfiltriert, ungespundet und vollkommen unbehandelt reift es in unseren tiefen Buttenheimer Kellern. Im Steinkrug getrunken wird es zum echt fränkischen Kellerbier-Genuss.

Reviews

Post author: Klischat
Klischat
1 month ago
Buttenheimer Kellerbier, Germany
4.1
Feinschaumig, schön tiefgoldgelbe Farbe, guter Geschmack: ein Top Bier.

Post author: Kolibri91
Kolibri91
1 month ago
Buttenheimer Kellerbier, Germany
3.6
Ulkonäkö, oluessa on runsas hallittu vaahto joka kestää pitkään ja vaikuttaa melko kermaiselta. Vaahto jättää osittain erittäin paksun ja tiheän hunnun ja osittain hienojakoisen ohuen hunnun. Olut on väriltään tuollainen mutaisen rusehtava kautta mahongin värinen, selkeästi tummahko väritys. Olut on sameahko ja siitä ei näe kunnolla selkeästi lävitse mitään lasin takana olevia muotoja joten selkeästi sameahko mutta ei kuitenkaan täysin lävitse näkymätön. Aromi, tuoksussa on sellaista rakeista vahvaa maltaisuutta jota tummemmissa saksalaisissa tulee silloin tällöin esiin. Tuoksu on melko painava, mieleen tulee jokin lihaan viittaava elementti…. Oikeaa paahdetta saattaa olla maltaissa myös tuoksun perusteella. Kivan painava ja monimutkainen mallas aromi jota tukee humalat mukavasti raikkaudellaan. Tuoksussa löytyy myös ruohoinen/ heinäinen vivahde ja taustalta löytyy jokin kuiva tyly pahvin kaltainen aromi. Tuoksun perusteella tässä on paljon elementtejä ja haluan todellakin mastaa tätä jo. Maku, melko painava olut, ei ollenkaan ylimakea mutta selkeästi makua on paljon ja maku on oikein miellyttävä. Sanoisin että tämä on enemmän kuivempaan suuntaan, maussa on paljon monimutkaisuutta, löytyy paahdetta taustalta, löytyy saksalaista perus humalaa kirpsakkana, löytyy aivan pieni kitkeryys jälkimaussa, maussa on myöskin jotain rukiin ja tummemman oluen kaltaisia elementtejä, pientä hiivaisuutta myös havaittavissa. Tämä on jokin veikeä tumman ja vaalean oluen väliltä maistuva olut, kyllä luulen että tällaisen voisi vetää sekä janoon että nautinto-oluena, olut on suht helppo juoda mutta siinä on paljon tutkiskeltavaa kokeneemmallekkin oluen nautiskelijalle. Mukava kokemus!

Post author: Markus
Markus
@ Gasthof Schiller
2 months ago
Buttenheimer Kellerbier, Germany
3.9
St. Georgen Bräu - Kellerbier Prösterchen Da es im Krug serviert wurde kann ich zum Aussehen nichts sagen. Die Blume ist wenig ausgeprägt, aber stabil. Auch wenn die Nase eher zurückhaltend ist, riecht es nach frischem Gras. Am Gaumen ist es sehr ausgewogen nach Cerealien, Gras und etwas Quitte. Frisch löscht es gut den Durst. 3,5/3,5/4

Post author: Tuomas S
Tuomas S
@ Manager's Bar
2 months ago
Buttenheimer Kellerbier, Germany
3.7
Vahva maltaisuus, pieni kellarisuus,

Post author: Klischat
Klischat
2 months ago
Buttenheimer Kellerbier, Germany
3.6
Super schönes Etikett, Bier ist allerdings nur gut, schmeckt natürlich trotzdem gut.

Post author: V1lle
V1lle
@ Bar Dom
2 months ago
Buttenheimer Kellerbier, Germany
3.6
Kauniilla vaahdolla lasiin. Maku on pehmeän leipäinen ja kevyen yrttinen. Oikein hyvä.

Post author: Beerina
Beerina
3 months ago
2.5

Post author: Jukka K
Jukka K
@ Bierhaus Berlin
3 months ago
Buttenheimer Kellerbier, Germany
4.1
Nürnbergin läheltä Buttenheimistä kotoisin oleva kellerbier. Leipämäinen, aavistuksen mämmimäinen, paksu maku. Todellinen pääsiäisyllätys.

Post author: J?rvinen R
J?rvinen R
3 months ago
3.7

Post author: Reigo
Reigo
@ K-Citymarket Ruoholahti
4 months ago
3.3