
En harmoniskt gyllengul underjäst lager där ambitionen har varit att brygga ett öl med något lägre alkoholhalt som smakar gott och mycket. Den tydliga humleblommigheten, en balanserad maltkropp och lätt markerad beska gör att ölet blir smakrikt och härligt.
IBU:24
Hops:Amarillo, Magnum, Perle
Reviews

Ville K
@ ICA Maxi Stormarknad Haparanda3 days ago
3.0
Vähän vaisu, mutta kuitenkin makua

H.V. Pils
15 days ago
4.0

0Ville0
28 days ago
2.5
Jarno V
@ Ica1 month ago
1.9

Hultberg M
1 month ago

3.5
Tero L
2 months ago
2.8

Northwest
5 months ago

2.8
Tuoksussa pientä mallasta ja viljaa. Maussa vilahtelee vuorotellen ehkä jopa hieman paahteinen mallas sekä todella mieto humalan kitkerö. Rungoltaan sekä kokonaisuudeltaan todella kevyt. Raikas, mutta taittuu loppua kohden aavistuksen vetiseksi. Mielestäni keskivertoa parempi kakkosolut, saunajuomana loistava valinta.
AngryViking17
6 months ago
3.9

J.Olin
8 months ago
3.0
En god öl där man verkligen känner den eftersträvande blommigheten, en frisk het som nästan kryper över till en svag fruktig smak men fortfarande har allt det där goda som en lager ska ha en bra öl med lagom procent utan att tappa det hög procentarna brukar uppnå som annars är svårt får dem låga
PhilipSundelin
10 months ago
3.4