Wisby Påsk 6.0%, Gotlands Bryggeri (Spendrups), Sweden
282 ratings
3.3
Wisby Påsk
6.0% Oktoberfest / Märzen
Till påskbordets smakrika anrättningar krävs ett öl med karaktär. Vi brygger därför ett påsköl som passar lika bra till gravad lax som påsklammet. Mörkare rostning av malten ger fyllig pumpernickelsmak och en rejäl dos humle tidigt i brygden för en balanserande beska.
IBU:40
Hops:Amarillo, Cascade, Magnum

Reviews

Post author: Esko N
Esko N
@ Systembolaget Övertorneå
20 days ago
Wisby Påsk, Sweden
3.5
Mahonginpunainen sameahko neste. Tuoksu on makeahkon maltainen, limppuinen ja sitrushedelminen. Maussa on reilusti sitruksista humalointia. Vaikka odottaa keksistä ja toffeista makua, jättää hapan ja karvaahko humalointi sen jalkoihin. Yllättävän raikas ja kepeä myös. Ihan mukavan maistuva.

Post author: Ronald Rolle E
Ronald Rolle E
28 days ago
3.6

Post author: Joel Olovsson
Joel Olovsson
28 days ago
3.0

Post author: … J
… J
2 months ago
4.0

Post author: Hamar-86
Hamar-86
@ Systembolaget Åre
2 months ago
Wisby Påsk, Sweden
3.9
Aivan loistava pääsiäisolut näin reilusti jälkeen pääsiäisen. Makeahko, sovivan katkera märzen.

Post author: Anders Nordström
Anders Nordström
3 months ago
3.4

Post author: Kjellsson G
Kjellsson G
3 months ago
Wisby Påsk, Sweden
3.6

Post author: Thomas Syster
Thomas Syster
3 months ago
Wisby Påsk, Sweden
3.4
Lite påsk öl till en mordgåta. Inte dumt och ölen var inte dum heller snarare tvärt om💨🍺👍🏼

Post author: Johansson A
Johansson A
3 months ago
Wisby Påsk, Sweden
4.2
Dunderöl, positivt överraskad

Post author: Tommyblyaa
Tommyblyaa
3 months ago
Wisby Påsk, Sweden
3.0