Necessary Evil - Bourbon Barrel Aged Stout 13.0%, Thornbridge Brewery, England
114 ratings
4.2
Necessary Evil - Bourbon Barrel Aged Stout
13.0% Imperial Stout
Necessary Evil is back, a lovingly crafted imperial stout aged for 8 months in bourbon barrels. Aromas of sweet bourbon, vanilla and oak from the ageing process combine with rich chocolate, roasted malts and caramel from the base beer. Soft and silky, Necessary Evil has layers of complexity and flavour unlike any other.
Barrel aged

Reviews

Post author: Ossi
Ossi
1 month ago
4.3
Kiva bourboni tuoksu ja pieni vanilija. Alkuun vanilijaa, maitosuklaata. Runko paksu ja öljyinen. Loppuun tynnyriä, vanilijaa, kaakaota ja bourbonia. Melkein kuivan puoleinen tynnyri lopetus. Kylmänä oli ennemmän viskin maut esillä, lämmetessä pehmeni vanilija/suklaa makuihin

Post author: n1nni
n1nni
9 months ago
4.2

Post author: Ant
Ant
1 year ago
3.5

Post author: Mikehakmann
Mikehakmann
2 years ago
4.1

Post author: Trevy
Trevy
2 years ago
3.8

Post author: Jeppe
Jeppe
2 years ago
Necessary Evil - Bourbon Barrel Aged Stout, England

Post author: Hupe
Hupe
@ Alko Pekuri Oulu
2 years ago
Necessary Evil - Bourbon Barrel Aged Stout, England
4.2
Tummaakin tummempaa, paksua ja maukasta. Hieman bourbonin sävyä, mallasta ja siirappia. Maistuu.

Post author: Nikke
Nikke
2 years ago
Necessary Evil - Bourbon Barrel Aged Stout, England
4.3
Lasiinkaatuu yönmustaa olutta. Vaahtoa ei lainkaa vain pieni nopea vaalean ruskea vaahtohuntu. Lupaavaa todellakin Tuoksussa aukeaa hienon arvokas ja syvä meno. Tummaasuklaata, toffeeta, karamellia ja kevyesti paahteisuutta. Hieman puhdasta mineraalisuutta. Kypsytys tässä on hieno pehmeää viskiä, vanilijaa ja intiaani sokeria. Maunpuolelta löytyy fudgea, suklaisuutta,lakritsaa ja kevyesti paahdetta. Runko on sopivan oloinen, paksuhko ja mukavan runsas. kääntyy hieman liköörimäiseksi. Kyllä sieltä puhdasta maltaisuutta ja mineraalisuutta Kypsytys tuo reipasta puhdasta viskisyyttä,vanilijaa,mausteisuutta, tammea ja mukavasti alkoholin lämpöä Suutuntuma liköörimäinen noin medium/medium + Makeahko mutta alkoholin lämpö leikkaa mukavasti. Yleistäjorinaa/viba: Mukavan monipuolinen ja syvä jopa karkkimainen mutta ei mene liian makeaksi. Kypsytys toimii tässä hienosti ja on oikein sopiva.

Post author: TommiK
TommiK
@ Alko K-Citymarket Tiiriö
2 years ago
4.3
Tumma, melkein musta. Vaniljaa ja suklaata. Paahteista maltaisuutta. Tuoksussa myös aavistus kahvia. Tosi hyvä "aikuisten karkki".

Post author: Jaska
Jaska
2 years ago
4.4